Giana Balan
Consultanță, Diaspora, Educație antreprenorială, Finanțări nerambursabile, Mentorat, Training

Despre autenticitate și valoare

Am făcut într-o duminică o postare despre tarife și cum mi-am schimbat eu, în timp, perspectiva despre stabilirea acestora.

Știam extrem de bine teoria, așa cum am menționat și în postarea aceea, am studiat în facultate un semestru întreg materia de specialitate ”Prețuri și tarife”. Îi consiliam și pe altii, calculam împreună modalitatea optimă de tarifare, etc.

Ce a făcut pentru mine diferența, a fost să trăiesc și practic acele situații, acele cazuri trecute ca ipoteze în cărțile de specialitate. Când am studiat erau doar niște situații ipotetice, nu le trăisem, deci nu aveam cum să le înțeleg importanța. Aveau importanță pentru că erau scrise într-o carte și explicate de un profesor renumit, însă mie nu îmi trezeau nimic.

Acum, după ce a venit și suficientă practică, ipotezele acelea îmi trezesc emoții 😊

Lucrul ăsta a făcut o mare diferență în a decide cât mă costă pe mine să furnizez un serviciu, cât mă costă interacțiunea cu un anumit client, și implicit să stabilesc, cât mai aproape de realitatea mea, tariful corect.

În producție nu este loc de atâta interpretabilitate, însă în serviciile care presupun interacțiunea directă, analiza este extrem de complexă.

Ce vreau de fapt să spun este că abia după ce am putut să stabilesc și să fiu ”împăcată” cu tarifele mele, am putut oferi consultanță de valoare și cu valoare pentru clienții mei.

Un merit important îl are Monica Ion, căreia îi împărtășam la un moment dat frustrarea mea privitoare la anumiți clienți cărora le-am obținut rezultatele mult dorite, iar ei întârziau plățile către mine. Instinctul îmi spunea să renunț la acei clienți pentru că nu avem aceleași valori privind colaborarea, însă nu puteam să fac asta. Monica mi-a adresat la acel moment, într-un webinar, întrebarea ”ce avantaj au clienții tăi dacă renunți la colaborarea cu ei?”.

2 săptămâni m-am tot gândit…. nimic, niciun gând 😊 Până când au început să curgă avantajele. Abia când am observat cât este de folositor pentru client să îl ”abandonez”, am putut face asta… și bineînțeles că și-a achitat restanța.

Dau exemplul acesta, ca să subliniez că oricât de mult și bine credem că suntem informați, se întâmplă să lipsească o întrebare, un sfat, o altă perspectivă care schimbă totul. De aici vine valoarea trainingurilor, valoarea mentorilor, valoarea consultanților preocupați de rezultate. Iar tarifele lor, de regulă sunt pe măsură. Dar totodată trebuie și să pui în practică ce și s-a recomandat… știți vorba aceea ”Dumnezeu îți dă, dar nu-ți bagă-n traistă”.

Nu toți cei ce plătesc tarifele pe măsură au rezultate. Nu toți oamenii care cumpără diete scumpe, slăbesc. Nu toți oamenii care citesc, înțeleg. Asta nu înseamnă că nutriționiștii sau cărțile nu sunt bune 😊

Închei cu o invitație la a te întreba de ce nu ai rezultatele pe care le vrei?

Chiar le vrei?

Te încăpățânezi că nu au alții cum să știe mai bine decât tine cum să-ți rezolvi problemele și n-ai ce învăța de la ei?

O să închei cu o situație personală.

Autenticitatea aduce rezultate, aduce împlinire, aduce chiar și bani dacă aceștia sunt importanți pentru antreprenorul respectiv și are o viziune mare pentru ei.

O să închei cu un exemplu foarte recent. Am refuzat o invitație la o întâlnire cu niște oameni cu care obișnuiam să colaborez des și regulat. Refuzul meu franc a șocat. Am argumentat de ce, am explicat că eu nu îmi mai iau valoare din acele întâlniri și că nu mai sunt dispusă la compromisul de a-și lua doar ei valoare. Au cerut detalii, iar eu am detaliat. Oamenii au știut să primească feedbackul. După o zi au sunat să mulțumească pentru că ”i-am trezit”. Aveau și alți colaboratori în aceeași situație. Au salvat astfel niște contracte, niște colaborări, niște relații, niște rate de rentabilitate. Eu am fost doar autentică, iar lucrul acesta a adus valoare de ambele părți. Valoare mult mai mare decât dacă am fi stat cu toții la aceeași masă, din nou, prefăcându-ne că situația stă atlfel.

Închei din nou 😊

Pentru mine lecția cea mai recentă este despre autenticitate și cum poate aduce valoare în forme pe care greu le poți aniticipa, cuantifica sau include într-un tarif.

Și, da, voi pregăti la un moment dat un curs clar și simplu despre prețuri și tarife într-o abordare diferită decât cea pe care ar gândi-o economistul din mine 😊

Până atunci mai acumulez exemple din ședințele 1 la 1 astfel încât cursul să fie cât mai relevant și practic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *